Report: Social TV Market To Be Worth $256BN By 2017; Europe Taking Largest Share

En ny krystalkugle sætter tal på værdien af broadcast tv i samspil med sociale medier og 2ndScreen oplevelsen. De mange penge favner så også hele ecosystemet  fra mobil og  smartTV apps til nye platforme fra startups og værdien af engagerede brugere. 

Det er ikke så mærkeligt for tv har altid været et samlingspunkt og har ofte skabt fællesskaber med markant watercooler effekt. Med Social TV er et godt eksempel på innovation i mediebranchen som bygger videre på eksisterende adfærd og tilføjer nye dimensioner. Interessant er det dog at Europa udpeges som frontløber, blandt andet fordi twitter hitter stort i USA sammen med tv.

Men med denne hype er det også sundt at se hvad der især over-hypes

Som introduktion er her to sammenhængende fortællinger om hvordan Social tv udvider seer oplevelsen og hvordan dette kan omsættes til en Blue Ocean strategi. Se også mine egne praktiske erfaringer fra en ambitiøs realisering af Social TV

Krystalkuglen udfoldes her: Report: Social TV Market To Be Worth $256.44BN By 2017; Europe Taking Largest Share Now | TechCrunch.

 

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>